Spánek a jeho vliv na hubnutí

Dobrý spánek = dobré hubnutí. Tím bychom mohli jednoduše shrnout celý náš článek. Není to sice tak jednoduché, ale pokud dobře spíte, rozhodně to vliv na vaši linii má. Pojďme se na to podívat detailněji.

Tvrdí se, že lidé, kteří spí přes noc méně než 6 hodin, nehubnou. Hůře jim funguje metabolismus, tělo má problém s nakládáním s bílkovinami (potřebné k regeneraci svalů) a takový člověk přes den sní i mnohem více jídla. Je ovlivněna i jeho apetit a jí více a dokázáno je, že i větší množství nezdravých potravin. Chuť k jídlu je u nespáčů ovlivněna sníženou hladinou leptinu (jeho hlavním úkolem je adaptace organismu na hladovění. Podílí se na udržování energetické homeostázy, omezuje příjem potravy a zvyšuje energetický výdej, signalizuje množství tuku v organismu a nutriční zásoby) a naopak zvýšenou hladinou ghrelinu (tzv. „hormon hladu“).

Někteří tak doporučuji dobře spát až 10 hodin. Oproti tomu další výzkumy ukazují, že lidé, kteří spí pravidelně 7 hodin, mají nejnižší úmrtnost. Dále ukazují, že ten, kdo spí opravdu dlouho – tedy zmiňovaných 10 hodin – má naopak horší výsledky, než kdyby spal pouze 3 hodiny. Nejlepší je tedy především vlastní pocit, protože jsme každý jiný. A pokud přece jen chcete přesná data, pak se udává, že 8 hodin spánku je optimálních.

Pokud se však vrátíme ke spánku a hubnutí, je opravdu doporučováno oněch osm hodin spánku k tomu, abychom nepřibírali. Ve fázi hlubokého spánku tělo produkuje růstový hormon, který je výborným spalovačem tuku. A proto je vhodné toho využít. Nejen, že se naše tělo stihne zregenerovat a dostatečně si odpočinout, ale také nám – bez práce – zajistí, že budeme stále v dobré kondici i co se týká naší váhy.

ČTĚTE TAKÉ:  Kurkumový med jako antibiotikum i pro podporu mikroflóry

Důležité je však opět myslet na to, že je třeba si dobrý a kvalitní spánek dopřát každou noc. A opakování je matkou moudrosti, proto přidáváme nejdůležitější body pro spánek: eliminovat modré světlo před spaním (televize, mobily…), mít vhodné podmínky v ložnici (čerstvý vzduch, tmu, nižší teplotu), věnovat se příjemným činnostem před spaním (čtení knih, zklidnění s meduňkovým čajem, příjemné povídání s partnerem…) a také si nastavit dobré podmínky pro spánek (vhodná matrace, dobrá postel, polštář…). Nezapomeňte na to, že pokud si pro svůj spánek nepřipravíte dobré podmínky, můžete se držet všech mouder, ale nikdy se nevyspíte dobře a kvalitně a pak ani „nepříbírání na váze“ nebude fungovat.

 

Ukažte tento článek i vašim přátelům:

Jeden myslel na “Spánek a jeho vliv na hubnutí

Komentáře nejsou povoleny.