Dýcháním ke zdraví a štíhlosti

Dýchání je naše součást. Není dech, není život. Podle jógy, respektive védy, je nám dán do vínku určitý počet nádechů. Jakmile je vyčerpáme, zemřeme… Proto by se s dechem mělo jednat jako s životem. Jemně a vědomě. Je zdarma a pokud na něj nebudete zapomínat, ale naopak ho začnete vnímat a nadechovat více do hloubky (tedy do břicha), pak ozdraví tělo a může vést až ke štíhlosti. Je to jednoduché a přesto to dělá jen málokdo z nás.

Pokud dýcháte rychle a povrchně (což je nejvíce patrné, pokud se dostaneme do stresu – a v té době je to samozřejmě i fyziologické a chtěné, protože pokud řešíme například nebezpečí a útěk, jde nám o život, pak se tělo zachová tak, aby se zachránilo), zpomalí se zažívání, zvýší se hladina inzulinu a cholesterolu, ukládá se tuk a jeho spalování je blokováno. Problém je, že takto povrchně a rychle dýcháme mnohdy i v klidu a v bezpečí. Pokud však dýcháme vědomě (alespoň zpočátku, než si tělo hluboký dech zautomatizuje) do spodní části plic, tak kromě zvýšení jejich kapacity a lepšího prodýchání (což vede k lepšímu dechu a samozřejmě k prevenci dýchacích obtíží i zápalu plic), dochází ke zklidnění organismu a lepšímu spalování tuků. Dech zkuste častěji sledovat, pokud zjistíte, že je mělký, pomalu přidávejte hlubší nádech, až se dostanete do břicha. Vhodné je pravidelné protahování, aby do hrudníku mohl vzduch proudit plynule a bez „překážek“. Dýchejte nosem, ne ústy.  Ozdravte se, zeštíhlete. Tak jednoduché to je.

-red-

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
ČTĚTE TAKÉ:  SUPER TIPY, JAK PODPOŘIT IMUNITU a připravit se na podzim a zimu