VĚDĚLI JSTE, ŽE…KARAMEL JE MNOHEM ZDRAVĚJŠÍ VARIANTOU CUKRU?

VĚDĚLI JSTE, ŽE…KARAMEL JE MNOHEM ZDRAVĚJŠÍ VARIANTOU CUKRU?

Již slavný bylinkář Páter Ferda nedoporučoval bílý cukr, ale naopak velmi často doporučoval dětem i dospělým ke slazení karamel. Cukr je sám o sobě velmi kyselou potravinou, která vyvolává kromě mnoha dalších příznaků například překyselení žaludku, bolesti hlavy nebo migrény (podrobný článek o cukru a jeho účincích jsme přinesli v prosincovém vydání, najdete ho také na našem webu). Organismu navíc spotřebuje velké množství minerálů. Pro náš cukr, tedy řepný, je nejlepší variantou jeho přeměna na karamel. Cukr změněný na karamel se stává zásaditým, a proto nevyčerpává tělo a je pro něho mnohem lépe stravitelným. Vzpomeňte si, v lepších restauracích dokonce občas dostaneme místo cukru karamel ke kávě.

Jak na karamel?
Na pánev dáme 2-3 lžíce vody, 1 dkg másla (nebo ještě lépe přepuštěného másla – ghí) a půl kilogramu bílého cukru. Cukr rozpouštíme tak dlouho, dokud nebude mít světle hnědou barvu. Poté je ideální vylít karamel na připravenou plochu, nechat ztuhnout a rozřezat na kostičky, se kterými pak sladíme.

Ale pozor. I přesto, že jde o mnohem zdravější alternativu k cukru, samozřejmě obsahuje mnoho kalorií. Proto to ani s karamelem nepřehánějte.