INTERVALOVÝ TRÉNINK 8 PEAK – VÁS DOKONALE VYTRÉNUJE S MINIMEM DŘINY A POTŘEBY ČASU

Intervalový trénink je pohyb, který napodobuje pohyb, jež byl vlastní našim předkům. V dobách minulých se střídala období krátkého extrémního zvýšení výkonnosti s obdobími klidnějšího pohybu. Z toho vychází i MUDr. Joseph Mercola, který doporučuje právě tento pohyb jako nejefektivnější pro hubnutí i posílení těla. Přesný návod jak co nejlépe využít jeho potenciálu najdete pod názvem 8 peak. Neboli 8 vrcholů.

Jde o fyzickou činnost, kterou můžete provádět na běhacích strojích, na rotopedu, nebo i v přírodě. 8 peak začíná rozehřátím, které musí trvat tři až pět minut. Během této doby se tělo potřebuje připravit na nejvyšší možný fyzický výdej. Můžete buď využít vybraného stroje, nebo třeba skákat „panáka“. Poté následuje střídání třicetisekundového maximálního úsilí – běh, šlapání na kole, plavání, mohou to být ale i sklapovačky, dřepy a podobně. Důležitá je intenzita. Tato část se pravidelně střídá s devadesátisekundovým pomalejším pohybem – tedy relaxem, kdy se snažíme nevychladnout, ale odpočíváme. Toto dvouminutové kolečko opakujeme 5–8x. Začínáme na nižším počtu, končíme na osmi, což je naprosto dostatečné. Závěr cvičení vždy věnujeme zklidnění a protažení.

Kompletní trénink tak zvládnete v pohodě do dvaceti minut. Doporučuje se cvičit takto dvakrát, maximálně třikrát v týdnu (více opakování naopak působí kontraproduktivně). Efekt však pocítíte, i když si najdete čas i jen na jeden trénink za týden. Pokud toužíte po četnějším pohybu, věnujte se dalším aktivitám, které toto cvičení doplní – ideální je například jóga.

A účinky 8 peak? Samozřejmě na prvním místě stojí udržení a zvýšení kondice, zpomalení procesů stárnutí, snížení tělesného tuku, zvýšení energie a sexuální touhy, posílení imunity, podporuje udržení správné hladiny cholesterolu i uvolňování růstového hormonu. Prostě zázrak!

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
ČTĚTE TAKÉ:  ROZHOVOR MĚSÍCE: MARCELA SOBOTOVÁ – „Minimalismus mi přináší radost, lehkost a pocit kontroly nad svým životem“