Jak se zbavit ztuhlosti těla?

Ztuhlé tělo zná každý z nás. Někdo „pouze“ po ránu, než se pořádně rozhýbe. A někomu tato ztuhlost přešla do celodenního chronického stavu. S věkem se samozřejmě mění rozsahy pohybů kloubů, reakce svalů a tedy i celkový „plynulý“ pohyb. Na ztuhlost ale působí i stres – a to jak ve svalech, kostech, vazech, šlachách, kloubech, páteři, tak i v okolí a uvnitř buněk. Projevuje se to nejen „nepružností“ těla, ale také svalové únavě, bolestmi kloubů či svalů.

Postupně tak tuhne čelist, krční páteř, ramena, bránice, bederní svaly, kyčle, bedra, SI skloubení, pánev, zadní stehenní svaly, Achillova šlacha i chodidla. Nakonec jsme stažení, vše nás bolí a trpí tím i naše vnitřní orgány. Začínají strádat a nakonec se může projevit mnoho nemocí na různých místech. Stárneme rychleji, špatně dýcháme. To nejlepší, co pro sebe můžeme udělat, je začít praktikovat uvolňovací techniky – jógu, strečink či tai-či.

Vhodné je cvičit 2-3x týdně. Stačí si i doma určit pár příjemných protahovacích cviků na celé tělo, věnovat každému minutu. Protahování by nemělo způsobovat ostrou či vystřelující bolest. Dříve se strečink doporučoval před cvičením. Od tohoto doporučení se upustilo kvůli možným zraněním. Lépe je se zahřát například cvikem výskoky s rozkročením. Ideálně opakovat 20x.

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
ČTĚTE TAKÉ:  Podle čeho vybrat správný polštář?

Jeden myslel na “Jak se zbavit ztuhlosti těla?

Komentáře nejsou povoleny.