OTUŽOVÁNÍ ZLEPŠUJE ZDRAVÍ, NÁLADU I VŮLI. JE ČAS ZAČÍT

O otužování už bylo napsáno mnohé. Určitě ho většina z nás už i na vlastní kůži vyzkoušela. Vůbec první krok – vystoupit ze své komfortní zóny a udělat každé ráno něco, co z počátku není moc příjemné – je poměrně těžký úkol. Na druhou stranu, proč vlastně nevystoupit ze zajetých kolejí a neudělat něco pro sebe? Je to jednoduché a všechno je to jen v hlavě

Správné otužování přináší organismu řadu zdravotních benefitů, včetně tvorby hnědé tukové tkáně a následné ztráty přebytečné váhy, redukce zánětlivých markerů v krvi a posílení imunitního systému, dobré hormonální zdraví, zlepšenou kvalitu spánku a produkci endorfinů – což jsou hormony štěstí přirozeně zlepšující náladu. 

Podle výzkumů absolutně nejlepších výsledků při otužování dosáhnete střídáním horké a studené vody. Několik minut pod horkou vodou rozšíří cévy a přivede k pokožce a svalům více krve a tím i více kyslíku. Sprchováním studenou vodou se naopak cévy zase prudce smrští a omezí průtok krve.

Podle výzkumů absolutně nejlepších výsledků při otužování dosáhnete střídáním horké a studené vody. Několik minut pod horkou vodou rozšíří cévy a přivede k pokožce a svalům více krve a tím i více kyslíku. Sprchováním studenou vodou se naopak cévy zase prudce smrští a omezí průtok krve.

Funguje to tedy tak, že mnohem více okysličené krve putuje ke kůži a svalům, mnohem více odkysličené krve s odpadními látkami přichází do plic. Tento postup kromě samotného otužování velmi efektivně pomáhá na uklidnění bolavých svalů po tréninku, vyplavuje se více kyseliny mléčné a urychluje se regenerace, na kůži působí proti stárnutí a tvorbě vrásek.  Takovéto každodenní sprchování navíc dle studií snižuje nemocnost o téměř 30 procent. Kromě toho, že se zrychlí srdeční tep a stoupne krevní tlak, výrazně se nám zvedne nálada. V zimně se doporučuje sprchovat 1-3 minuty, v létě 3-5 minut. Se sprchováním ve studené vodě mohou začít už dvouleté nebo tříleté děti. Při sprchování se stále pohybujeme, nestojíme na jednom místě. Sedavá koupel ve studené vodě se nedoporučuje, stejně tak se nedoporučuje namáčení hlavy. Otužování navíc pomáhá utužovat naši vůli… a co si budeme vyprávět, málokdo z nás právě to nepotřebuje…

ČTĚTE TAKÉ:  ROZHOVOR RESTART: JANA ČERNOTOVÁ – „ Ženy cítí po cvičení hormonální jógy příval energie, zvládají psychickou zátěž i stres“

Pokud se necítíte na okamžité otužování ve sprše, zkuste pro začátek spát při otevřeném okně, pravidelně chodit na procházky – a to i v počasí, které by nás spíše lákalo do postele a zkuste i v těchto dnech chodit bosí. Chvíli, ale každý den. Dejte si otužování do svého každodenního programu a berte to jako přirozenost. Nezapomeňte, že všechny naše obavy, strachy i úspěchy jsou jen v naší hlavě.

CHCETE DÁT JINÝ ROZMĚR OTUŽOVÁNÍ? ZKUSTE WIM HOFOVU METODU
Holanďan Wim Hof přezdívaný „Ledový muž“ má na kontě více než 26 světových rekordů, aktuálně drží rekord za nejdelší koupel v ledu – 1 hodina 52 minut. Ukazuje vědcům, že limity našeho těla jsou naprosto neprobádaným terénem. Určitě se k této zajímavé osobnosti ještě vrátíme. K tématu otužování vám však chceme dát zajímavý tip. Wim Hof totiž vynalezl a vědecky podložil metodu, která se skládá ze speciálního cvičení dýchání a otužování.

Dýchej! Je to zadarmo! Přestože všichni nepřetržitě dýcháme celý život, věnujeme této činnosti zřídka takovou pozornost, jakou by si zasloužila. Z toho důvodu jen málokdo chápe obrovský potenciál, jaký pro nás práce s dechem představuje. Zvýšená hladina kyslíku sebou přináší celou škálu zdravotních benefitů, které Wim Hofova Metoda využívá naplno. Díky tomu se nám daří získat více energie, snížit hladinu stresu a a posílit imunitní systém v boji s patogeny. Podrobný návod na cvičení s dechem a otužování najdete na wimhof.cz

foto: wimhof, freepick.com

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
Real time web analytics, Wordpress visitor counter, Wordpress visitor tracking