JÓGA XIV: Uvolňujeme emoce s bojovníkem

Jógové bojovníky mám velmi ráda. Asi proto, že nás učí bojovat výdrží a ne silou. Učí nás prožívat. Učí nás cítit a bojovat se svým strachem, neklidem a nejistotou. Pojďme společně posílit střed těla, protáhnout páteř, prodýchat se a zabojovat o lepší držení těla a stabilitu. Naučte se bojovat jinak… tak, že zjistíte, že boj není potřeba.

Bojovník a emocionalita

Velká část naší emocionality je uložena hluboko uvnitř nás někde, kam často ani sami nedosáhneme. Pokud máte chuť trochu se projít po svém vnitřním světě, pojďme na to! Z pohledu fyzického těla se emoce hromadí v oblasti třísel, kyčlí, hýždí a pánevní oblasti obecně. Čím hlubší je naše zranění, tím hlouběji jsme fyzicky zatuhlí.

Hromadí se především ty emoce, kterým nedáváme průchod, nepouštíme je. Často jde o dávné křivdy, emoční zranění a také strach. Víte jak se říká: „Má stažený zadek?“ Tak to je přesně ono! Pokud máte strach, opravdu stáhnete nejen zadek, ale i pánevní dno, kyčelní klouby zatuhnou a celý pánevní pletenec nyní nese obrovskou váhu. Váhu, která není viditelná, ale cítíte ji! Pokud se tedy vydáte na cestu s druhým bojovníkem, buďte připraveni na to, že v sobě možná objevíte něco, co ani nechcete.

Bojovníka je vhodné zařadit po úvodních pozdravech slunci nebo zhruba v polovině jógové lekce – když už je tělo zahřáté. Pokud ale máte chuť, praktikujte kdykoli během dne, nikoli však před spaním.

Jak na to

  • Můžeme začít v psovi hlavou dolů, kdy s výdechem vyšleme pravé chodidlo mezi dlaně a levé stočíme do pravého úhlu,
  • S nádechem zvedneme celu horní polovinu těla vzhůru tak, že se opřeme do obou chodidel rovnoměrně
  • S nádechem rozpažíme ruce tak, aby pravá ruka směřovala vpřed a byla souběžná s pravou nohou. Levá ruka směřuje vzad a je souběžná s nohou levou.
  • Dlaně jsou otočeny k zemi. Přes prsty pravé ruky se díváme přímo vpřed, koncentrujeme svůj pohled do jednoho bodu – pomůže nám to se stabilitou.
  • S výdechem pokrčíme koleno přední nohy, to nás automaticky přiblíží k zemi. Zůstaneme ale vzpřímení.
  • Dáváme pozor, aby koleno přední nohy nepředběhlo kotník, pokud necháme oba klouby nad sebou, vzájemně se podpoří a ani jeden se nepřetíží.
ČTĚTE TAKÉ:  OBDOBÍ ŠÍPKŮ VRCHOLÍ. NASBÍREJTE SI PŘÍRODNÍ DÁVKU VITAMÍNU C.

Setrváme v pozici alespoň 5 – 8 plných jógových dechů. Soustředíme se na vzpřímené držení těla, plynulý dech a držení pravého stehna rovnoběžně s podložkou, pokud tělo dovolí. Hlídáme pozici pánve, aby se nesklápěla, a také aby nepadala pod úroveň předního kolene.

Pozice bojovníka nám pomáhá objevit bojovníka v nás samotných – čirého, statečného, sdílného a otevřeného. Dovolte svým emocím, ať se vás pustí a užijte si tu radost z nově získané síly, kterou můžete sdílet nejen sami se sebou, ale i s ostatními.

Magdalena Klížová • www.yogaholick.cz

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
Real time web analytics, Wordpress visitor counter, Wordpress visitor tracking