VĚČNÉ TÉMA HUBNUTÍ aneb Jak funguje 10 minut denně

V době, kdy nás stres atakuje ze všech stran, může být i pravidelný pohyb – respektive stres z neúměrného pohybu – další nefunkční kapkou, která místo relaxace může spíše ublížit. Vědci zjistili, že se dá pohodlně zhubnout i tím, že pokud pracujete například v kanceláři, zaměříte se na to, abyste celý den kontinuálně neseděli. Naopak, často se ze židle zvedali pro věci, které potřebujete (a dáte si je proto záměrně mimo dosah vsedě). Při takovém systému můžete bez dalšího pravidelného pohybu zhubnout za měsíc i 1 kilogram.

Pokud vám ale nedělá problém pravidelný pohyb, je dokázáno, že je velmi efektivní ranní intenzivní cvičení. Jak na to? Ráno se nalačno napijte vody, chvíli počkejte, zařaďte zahřívací cviky (strečink, panák apod) a poté stačí 10 minut cvičení.
Především u žen se ukázalo, že je pro ně klíčové, když se zaměří při hubnutí na stehenní svaly. Možná to zní jednoduše a neuvěřitelně. Ale jste-li žena a budete-li ráno věnovat 10 minut intenzivnímu cvičení, nahradí to hodinové cvičení večer! Nebo jinak. Pokud byste chtěli večer dosáhnout stejného výsledku jako ráno po 10 minutách, museli byste cvičit 60 minut.

A jaké cviky jsou nejlepší? Jde o velmi intenzivní pohyb, tedy cíl dostat se na své maximum během krátké doby a na krátkou dobu. Doporučuje se například sprint (30s sprint, 10s odpočinek), rychlé dřepy a výpady. Dřepy a výpady jsou pak doporučovány právě ženám. Tento systém velmi silně podporuje snižování tukových zásob a vy se tak můžete těšit na hubené problémové partie.
Je to těžké. Ráno se člověku nechce ani vstát, natož se rychle hýbat. Ale zkuste to. Zkuste to třeba týden a sami uvidíte.

ČTĚTE TAKÉ:  Biorytmy v našem životě
Ukažte tento článek i vašim přátelům: