ZIMNÍ PNEUMATIKY – BEZPEČNOST VAŠE, SPOLUJEZDCE I OSTATNÍCH V PROVOZU

Zimní příprava vozu je opět v plném proudu, tak si dovolujeme upozornit na pár doporučení a rad, jak správně s touto nadcházející situací naložit tak, abyste neohrozili sebe a všechny kolem sebe v provozu na komunikaci.

Již jsme zde psali mnoho kolem přípravy a údržby Vašeho vozu, proto se tentokrát zaměříme na zimní pneumatiky, které jsou nejdůležitější zimní výbavou, když si uvědomíme, že Váš vůz drží na silnici pár centimetrů plochy pneumatiky.

  1. Jezdím málo, většinou po městě…
    Nejde o to kde a kolik toho v zimě najezdíte, zimní pneumatiky mají měkčí směs, která má nejlepší vlastnosti při teplotách pod 7°C. Mají mnohem lepší trakci na sněhu a ledu, a především kratší brzdnou dráhu, i než ty nejlepší letní pneumatiky. Zimní pneumatiky jsou podle zákona označovány M+S a symbolem sněhové vločky.

Jezdit v zimě na letních pneumatikách při zhoršených klimatických podmínkách je risk nejen kvůli možné pokutě, ale také kvůli možným škodám, které vám pojišťovna může plnění nejen zkrátit, ale také zcela odmítnout.

  1. Ještě je tuto zimu dojezdím…
    Zákon odlišuje minimální hloubku dezénu zimních a letních pneumatik – pokud jsou tedy nepříznivé povětrnostní podmínky viz. výše, je třeba mít dezén zimních pneumatik minimálně 4mm. Zákon se však nepoužije na rezervu, tu v případě nouzového dojetí samozřejmě můžete mít letní. Každý milimetr hloubky dezénu Vás chrání od nebezpečí na zdraví či majetku.
  2. Pravidlo 4×4
    – mám zimní pneumatiku na všech 4 kolech
    – mám větší hloubku dezénu než jsou 4mm
    – nemám zimní pneumatiky starší 4 let
    – používám zimní pneumatiky minimálně 4 měsíce v roceBRZDNA_DRAHA

Pokud jste zodpovědný řidič, můžete přezutím na zimní pneumatiky předejít nepříjemným situacím na silnicích, Vaše vozidlo bude bezpečnější nejenom pro Vás.

best_drive_turnov_cesky_raj_v_akci_mini

Ukažte tento článek i vašim přátelům: