Probuďte imunitu dechem

Pro svou imunitu můžeme udělat spoustu věcí. Správně jíst, dobře spát, věnovat se pohybu… Jedním z bodů, který imunitu nastartuje a skvěle posílí, je také dýchání. Většina z nás dýchá velmi povrchně, což nám sice přináší životadárný kyslík, další užitek z dechu však není. A přitom být může.

Správné dýchání učí například jóga, nebo mnohá další cvičení a metody. Pokud však cítíte, že na vás „něco leze“, nebo se prostě chcete pravidelně svému tělu odvděčit, zkuste dýchání podle „ledového muže“ Wima Hofa. Jeho metoda je celistvá, kdy se dýcháním člověk připravuje na otužování.  Samotné dýchání však je velice efektivní a účinné i samo o sobě. Jen pozor, poslouchejte své tělo. Většině lidí pomáhá uzdravovat, někomu však tato metoda sedět nemusí.

  1. fáze: 30–40 aktivních nádechů (nosem) plně do břicha, plic i hlavy s pasivním lehkým výdechem (ústy). Přibližně po 30 cyklech nádechů a výdechů člověk začne cítit v těle lehké mravenčen. Plně vydechněte a zadržte dech na co nejdéle. V tuto chvíli se aktivuje imunitní systém a léčí se záněty.
  2. Fáze: až ucítíte silnou potřebu nádechu, nadechět se naplno a opět – tentokrát na 15 vteřin – zadržte dech. Vyplavují se hormony štěstí. Můžete cítit hučení v hlavě nebo pískání v uších, což odezní.

Po výdechu máte za sebou první cyklus, který je vhodné opakovat ještě 2x.

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
ČTĚTE TAKÉ:  JÓGA: ROTACE PRO ZDRAVOU PÁTEŘ