PŘIPRAVTE SE NA ZMĚNU ČASU, VSTÁVAT BUDEME O HODINU DŘÍV – tipy jak to zvládnout

Změna času je opět tady. O víkendu 24. března – v noci ze soboty na neděli – se čas posune o hodinu dopředu, a to ve dvě hodiny ráno, takže budeme spát o hodinu méně. I když tuto změnu někteří nepociťují, většinu lidí naopak trápí nespavost, nebo psychické i fyzické problémy. Jak se nejlépe se změnou času vypořádat a pomoci tělu zvyknout si? Tyto rady vám pomohou.

Posunutí času je téma, které je stále probírané a kterým se zabývají i poslanci v Evropském parlamentu. Ti přijali v únoru letošního roku rezoluci, která vyzývá Evropskou komisi, aby zrušila letní i zimní čas. Zda k této změně dojde, si musíme ještě počkat a přesunout si o víkendu hodinové ručičky.

Se změnou času se připravte na možnou nespavost, bolest hlavy, deprese, nebo malátnost. Všechny tyto psychické i fyzické potíže mohou doprovázet posunutí času, avšak je možné s nimi bojovat.

TIP 1:  Nezůstávejte dlouho vzhůru, běžte spát ideálně o hodinu dřív.

Na posunutí času si vaše tělo může zvykat až týden, buď ho pocítíte hned, nebo o pár dnů později.
TIP 2:  Vhodné je vyvarovat se těžkým jídlům, jako je svíčková, nebo knedlíky se zelím a vepřovým masem. Nutné je také dodržovat pitný režim a vyřadit alkohol.

TIP 3: Na víkend si naplánujte procházku na čerstvém vzduchu, která vám dodá energii na další dny. Dobré je dodržovat i vaše pravidelné každodenní činnosti, a to vstávat ve stejnou hodinu, nebo obědvat tak, jak jste zvyklí.

Tip – zimní nebo letní čas?

zdroj: TZ Mediafax

Také by vás mohlo zajímat:

ČTĚTE TAKÉ:  VELIKONOČNÍ BOCHÁNEK (inspirovaný ájurvédou)
Ukažte tento článek i vašim přátelům: