JÓGA A PODZIM

Každé roční období ovlivňuje určitým způsobem naše tělo. Další léto je za námi. Přichází září, měsíc přinášející podzim. Měsíc, kdy se děti vrací do školy, dny se krátí a my začínáme cítit únavu a možná pociťujeme i špetku melancholie. Víte jak přizpůsobit svou jógovou praxi, abyste z ní měli co největší užitek? Přinášíme vám pár tipů.

Podzim je obdobím kdy se vše stahuje dovnitř. Zkuste se každý večer před spaním, nebo ráno než vylezete z postele, pohodlně posadit. Klidně na posteli. Zavřít oči a chvíli vnímat jen sami sebe. Své tělo a dech. Zůstaňte několik minut na pomezí bdění a spánku. Krátká meditace působí jako očista mysli. A my tak máme možnost nahlídnout na věci s čistou hlavou.

Odhoďte přebytečné. Na podzim se vyhazuje to, co je nadbytečné a co by přes zimu shnilo. Podzim je proto příhodným obdobím pro očistné techniky, jako například Šankaprakšalána (jógová očista střev), Nádí Šódhana (očistné dechové cvičení) nebo odlehčení stravy i půsty.

Dýchejte! Uvědomění si dechu začněte používat jako nedílnou součást svého života. Jde o velice důležité uvědomění. Vždyť kdo nedýchá, nežije. A právě na podzim je silný element kovu, který ovlivňuje naše plíce. Meridián (energetický kanál) plic probíhá od hrudníku ke konečkům prstů. V praxi jógových ásan proto dejte přednost pozicím na otvírání hrudníku a ramen, jako jsou úklony, předklon v sedě na patách – pozice lomené květinky, velbloud nebo kobra.  

Zajímá vás více? Přijďte na Jógový workshop JÓGA A PODZIM – 29. 9. 2019 do Recall Centra v Sedmihorkách u Turnova. Více informací a rezervace místa na www.recallcentrum.cz

Text: Tereza Heková, lektorka Recallcentrum.cz

Ukažte tento článek i vašim přátelům:
ČTĚTE TAKÉ:  Proč se nebát Ashtanga Vinyasa jógy