POSLOUCHEJTE BIORYTMY. UCÍTÍTE PŘÍLIV ENERGIE

Pokud bychom měli čas na pár dní se zastavit a vnímat jen život a rytmy přírody, zjistili bychom, že jsme její velkou součástí. Například obíhání Země kolem Slunce je spojeno s mnoha faktory, na které musíme reagovat, abychom zůstali v harmonii s prostorem a časem, kde se vyskytujeme. Vnější faktory totiž seřizují naše vnitřní – biologické – hodiny. Takovým nejsilnějším faktorem je světlo. Dalšími jsou teplota, vlhkost, zvuk, atmosférický tlak, společnost, strava, cvičení, léky, byliny. Jejich účinek závisí na době, kdy působí, a na jejich intenzitě. Celkově ale mají výrazně nižší efekt než světlo. Určitě jste zaznamenali, že se budíte sami a velmi brzy v létě, protože je světlo. A naopak v zimě byste mohli prospat celé dlouhé ráno. Jak tedy fungují biorytmy během celého dne?

4 – 6 hodin – Tělo se probouzí, posiluje se tvorba hormonů. Skvěle funguje krátkodobá paměť. Nejpozději vstávejte v 6.30.  Pokud to dodržíte, budete celý den psychicky i fyzicky mnohem více nabití.

6 – 7 hodin – Mezi 6. a 8. hodinou ranní jsou nejvýkonnějším orgánem plíce, proto je ideální dopřát si sport a plicím dávku kyslíku.

8 hodin – Ideální čas pro snídani, ovšem bez ranního stresu!

9 – 12 hodin – Schopnost se nejlépe soustředit, přijímat nové poznatky a bez problémů zvládnout každou práci.

11 – 13 hodin – čas na oběd – obědvat bychom měli cca čtyři hodiny od snídaně. Odsouvání oběda až po 13. hodině by se nám mohlo zdravotně vymstít.

13 – 14 hodin – jsme pomalejší, tělo tráví, snažíme se v této době nezatěžovat problémy. Máte-li možnost, lehněte si po jídle na 5 – 10 minut na levý bok a pak se chvíli projděte venku. 

ČTĚTE TAKÉ:  JAK NA PEVNÝ ZADEK? TIPY NA NEJEFEKTIVNĚJŠÍ CVIKY!

14 – 18 hodin – aktivita strmě stoupá, po 17. hodině jsme na vrcholu ve schopnosti reagovat a pamatovat si. Vhodná doba pro učení, manuální činnost a pohyb (i relaxační – procházka, protažení…)

Po 18. hodině – přichází uvolnění z celodenního napětí, lehká dobře stravitelná večeře. Poslední jídlo by se mělo konzumovat nejpozději do 19:30 hodin. Večer se probouzí smysly, cit pro vůně a chutě. Večer je vhodný také na sex. Nejpozdější čas k usínání je ve 23 hodin.
Pokud však (ženy) chcete mít méně vrásek, ulehejte do 22. hodiny, v tuto dobu se začínají regenerovat kožní buňky. Zároveň nezapomínejte na kvalitní spánek, který zaručí především vhodné prostředí a správná matrace a postel!

Chcete spát lépe? Tip: matrace-haken.cz

Ukažte tento článek i vašim přátelům: